Škodovkou 105L do Mladé Boleslavi

05.07.2014 19:29

Jak to asi dopadne, když se parta kamarádů rozhodne zajet se stařičkou škodovkou do Mladé Boleslavi? 

Většina lidí, jíž staré škodovky odepsala. Podlehli dnešnímu blahobytu a kupují auta bez charakteru a duše. Vím, že dnešní moderní vozy nabízejí komfortní výbavu, moderní technologie a kvalitní materiály, ale již nevydrží tolik co staré poctivé auta. My patříme do skupiny lidí, kteří staré auta ještě neodepsali. S kamarády jsme sebrali odvahu a starou Škodou 105L z roku 1986 navštívili město, ze kterého tyto nádhery pochazí. Sice se již nejedná o závod AZNP Mladá Boleslav. Ve městě se rozprostírají výrobní i manažerské centra Škody auto. V mladé Boleslavi, se již nevyrábí vozy typu 100,105,120, ale modely jako Rapid, Octavia, Fabia.... My se rozhodli toto město škodovek navštívit. Vyjeli jsme v neděli 29.6. 2014 ve 2:00h ráno. Všichni krásně vyspaní a příjemně naladěni na začátek cesty. Hned v rodném Třinci se na místní benzínce natankovala plná nádrž. Cesta byla velmi pohodová. K pohodě na palubě přispívaly hloupé připomínky a vtípky celé posádky. Rovněž auto nás dokázalo dobře bobavit. V Mohelnici, se nám na zadek auta lepila Škoda Roomster, a já ji postříkal ostřikovačem, který místo na sklo stříká dozadu. Rychlostí kolem 90 Km/h se blížil náš vytoužený cíl. První problém nastal v Hranicích, kde se nám vylila chladící kapalina, neboť jsem nalil do auta trochu více chladící kapaliny než bylo třeba, a proto ji auto slušně řečeno vyvrhlo ven. Následně začal trošičko stávkovat startér. Občas startér naskočil někdy bylo potřeba mu trochu pomoct a auto roztlačit. Kolem 9h jsme projeli ceduli s nadpisem Mladá Boleslav. U Lidlu se nakoupily potraviny a jelo se do kempu. Náš kemp byl v části zvané Kosmonosy a patřil místnímu Automotoklubu Škoda. Kemp byl velice dobře zařízený. Nechyběly hezké sprchy, kuchyňka, a herna stolního tenisu a bufet. Po příjezdu a vybaleni jsme neplánovaně usnuli v autě a probudili se kolem 14:00. Ikdyž pršelo, nás to neodradilo k průzkumu města. Na každém kroku na nás číhala loga značky Škoda. Každá budova patřila této automobilce. Je to Meka pro automobilové nadšence. Kromě autosalonů značky Škoda, nechyběly prodejny Fiatu, Lancie, Kie a luxusních vozů jako Jeep, Lamborghini či Porshe. Po večeři se pokecalo, a zašlo sednout do místní hospůdky. Nezapomělo se na přečtení slova a zakončení hezkého dne modlitbou. Druhý den, se konečně navštívilo muzeum naší největší automobilky. V muzeu nechyběly všechny důležité modely. Přesto se odcházelo z muzea se smíšenými pocity. Osobně jsme všichni čekali více. Chyběly nám i některé modely této značky. Kolem pondělní 14h se pomalu přesouváme na zpáteční cestu. Hned za Boleslaví se nám v koloně začala škodověnka vařit. Lukáš po mě křičel: ''Ruda zastav, kuři nam z auta". A opravdu, ručička teploměru chladící kapaliny, se vymrštila k hranici 100 C. Auto se za nejbližší odbočkou odstavilo a nechalo schladit. Za hodinku se pokračovalo dále. Před Olomoucem, nám už trochu začalo kručet v břiše, tak se zastavilo u Motorestu Chacha. V motorestu nás s milým úsměvem přivítala hezká servírka, a kluky hned očarovala. Společnost nám dělal i papoušek v kleci, který nám neustále mluvil do jídla. po naplnění žaludku, se blížil Olomouc. V centru města,se ale špatně odbočilo a my najeli na dálnici. Provizorně jsme na přední sklo nalepili občanku, aby z dálky šlo vidět, že tam něco jako dálniční známka je. dálnice jsme totiž zaplacené neměli. Hned na prvním výjezdu se rychlým tempem upalovalo z dálnice. Do rodného Třince celá výprava dorazila kolem 20:30 h. Byla to fascinující a bezstarostná jízda plná nových zážitků. myslím, že se i utužili naše kamarádské vztahy a hlavní dík patří Bohu, který byl celou dobu s námi. Až na úklid, kdy jsme celé dopoledne následující den vysával auto, po svinčíku svých kolegů, bylo vše super.

Fotogalerie: https://cheetos.rajce.idnes.cz/Skodou_105L_do_Mlade_Boleslavi/

 

Údaje o cestě

Vozidlo: zelená Škoda 105L z roku 1986

Počet členů posádky: 4

Počet najetých kilometrů: cca 800

Počet závad: 2, uvařený motor díky koloně, při teplém motoru, občas stávkoval startér.

Spotřebované palivo: 40l paliva

Průměrná rychlost: 90 Km/ h

 

Posádka

Ruda Blažek: řidič a organizátor

Tomáš Nižnanský: navigátor a mechanik

Lukáš Hlawiczka: kuchař a závozník :)

David Bartosz: kameraman